Kádár Annamária: Mesepszichológia 2. – Útravaló kényes nevelési helyzetekhez

2015. január 26. | Szerző | Kategória: Felnőtt könyvajánlatunk

A Mesepszichológia első részében a mese szerepe, az életkori sajátosságoknak megfelelő meseválasztás és a mese érzelmi intelligencia fejlesztő hatása állt a középpontban. A második részben a szülő-gyermek kapcsolat útvesztőit, azokat a „kényes” nevelési helyzeteket veszi górcső alá az íróő, amelyekben csak a hiteles szülői jelenlét hozhat valódi megoldást. A mese ugyanis Kádár Annamária megközelítésében nemcsak népmesét és műmesét jelent, hanem a saját életmesénket is: azt a történetet, amelyet önmagunkról, gyökereinkről, hitvallásunkról, álmainkról és céljainkról, félelmeinkről és fájdalmainkról, kudarcainkról és győzelmeinkről mondunk el önmagunknak és a gyermekünknek. Ezt ráadásul nemcsak este vagy az erre szánt pillanatokban, de folyamatosan meséljük, sokszor szavak nélkül is – a jelenlétünkkel, viselkedésünkkel, önmagunkhoz, az emberekhez és a világhoz való hozzáállásunkkal.

A Mesepszichológia második része túlnyomórészt azokról a nevelési kérdésekről szól, amelyekkel kapcsolatban a legtöbbször kértek az írónőtől tanácsot az elmúlt évek során. Korcsoportokra és témakörökre lebontva ajánl a könyv olyan, valóban magas színvonalú, magyar és külföldi szerzők által írt meséket, melyeknek jó hasznát vehetik a szülők a problémák megoldásában.

A kötet tíz újabb érzelmi intelligencia fejlesztő mesét is tartalmaz a 4-9 éves korosztály számára.

Címkék:

A hozzászólások lezárultak.